K&Zs nagy kalandjai

Ritigala,az erdei kolostor; Valagamba buvohelye es jatek!

2018. március 22. - Kittcsi83

Reggel a szokasos szepen megteritett asztal var minket. A talalo asztalon pedig a kedvenc kajank, a sargaborso salata szeruseg, a hagymas csipos valami es es roti talalhato,  az elmaradhatatlan mezedes banan tarsasagaban. A haziak ismet kitettek magukert.
Az elozo esti moka soran szoba esett a mai programunk is, marmint hogy megyunk Ritigalaba. Kerdeztek, hogy mivel tervezunk menni, mondtuk, hogy tuktukkal. Kerdezik az arat, megnezzuk, mivel terveztunk, aztan rafkosan kicsit kevesebbet mondunk. Mondjak is erre rogvest, hogy ok el tudnak vinni minket ezert az arert dzsippel (Zs mondja, hogy ez TATA markaju, indiai csucsmodell, remelem ismeri mindenki). Mi lecsaptunk egybol az ajanlatra, meg is beszeltuk, hogy reggel 9-kor indulasra keszen leszunk. Kicsekkoltunk, aztan mar indultunk is kb 20 km-re levo Ritigalaba. Az utazas igen kenyelmes volt ezzel a jarmuvel. Ut kozben drukkoltunk, hogy lassunk elefantokat megint, de ez sajnos nem jott ossze.

A kolostorbol mar nem sok minden maradt meg, igazabol egy kenyelmes erdei setaval meg lehetett nezni mindent. Az erdoben is dog meleg volt. Meg otthon rettentoen izgultam, mi var itt rank idojaras tekinteteben. Adri baratnommel epp elkerultuk egymast, o nem sokkal elottunk volt itt, egy csoportot hozott Sri Lanka&Maldiv korutra. O mondta, hogy minden nap esik az eso egy kicsit. Na ettol jol beparaztam, elkezdtem bongeszni a gumicsizmakat a neten, szegeny E-re is a fraszt hoztam, mar o is tervezte, hogy bepakolja a sajatjat, de a fiuk rank szoltak, hogy ne vicceljunk mar, nem kell ide ilyesmi. Es hat tenyleg igazuk volt, eddig ugye egyszer esett az eso, akkor is negyed oran at.

Amikor visszaertunk a szallasra, akkor jeges kaveval vartak minket. Meg jott egy kor kozos fenykepezkedesa ucsuzkodas elott, aztan osszeszedtuk magunkat es kisetaltunk a buszmegallohoz. Nem kellett sokat varnunk, jott is egy busz, a csomagtartoba bevagtak a borondoket, mi meg felpattantunk ra gyorsan. Meg helyunk is volt kenyelmesen. Kb egy ora sem volt az ut Dambullaba. A buszmegallo kornyeken levo kisboltban gyorsan vettunk egy jegkremet, aztan a kettovel arrebb levo nagyobb boltban meg ujabb kettot es hideg vizet. Ekkor amugy olyan hoseg volt, hogy az aszfalt forrosaga atsugarzott a szandim talpan, azt hittem odaeg a labam.

A szallasunk a Ritz Hotel volt, csak ez nem a hires-neves szallodalanc egyik helyi kepviselete, hanem egy koppintas. Mikor foglaltam a szallasokat, annak nem tulajdonitottam jelentoseget, hogy legyen legkondi a szobaban, de ez hiba volt, mert az estek is melegek, ugyhogy enelkul aludni sem lehet. Itt sem volt ennek a hasznalata a szobaarban, de szerencsere kis felarert minden megoldhato.

A recepcios fiut kerdeztuk, hol van Nemzeti Italbolt. Mondta, hogy jo messze, de elvisz valamelyikunket motorral. Zs kapott az alkalmon es el is ment, bevasarolt jo hideg Lion sorbol, amibol egyet gyorsan a kertben uldogelve elfogyasztottunk. A piheno utan osszekaptuk magunkat és elsetaltunk Dambulla egyetlen és nagyon fontos latvanyossagahoz, a barlang templomhoz.

A templom sztorija az, hogy amikor Valagamba (ne kaprazzon a szemetek, tenyleg igy hivtak) kiralyt az indiai betolakodok eluztek Anuradhapurabol, akkor ebben a templomban fogadtak be, itt bujkalt. Majd amikor visszatert, utana nagy osszegeket forditott a templom fejlesztesere halaja jeleul.

Valagamba kiralyt kisebb nyomasra bele kellett szonom az iromanyba, hat meg oriasi szerencse, hogy relevans helyen sikerult ezt megtennem.
Amugy gondoltam, hogy majd ott irok rola, mikor beszamolunk esetleg arrol, hogy a buszos utakon az idot hogyan utjuk el. Mert most pl azt jatszak a fiuk, hogy angolra atforditjak a magyar varosneveket es ki kell talalni, mi is az igazabol. Pl Saturday Place, azaz Szombathely. Na ide pont johetne az is, hogy ha megforditanank a jatekot, hogy hogy mondanank angolul Valagambat. :) A helyes megfejtest barmilyen modon (WhatsApp,email,sms,stb) nekunk ellkuldok kozott kisorsolunk valami sri lankai meglepetest!

Visszaterve a templomhoz, az teli van Buddha szobrokkal, hangulatos kis barlangokban talalhatok ezek. A kilatas szuper, meg is neztuk a naplementet innen.

Hazafele pedig betertunk egy utszeli kajaldaba, ahol Pride Rice-t arulnak Fried Rice helyett (a helyiek neha nem jol hasznaljak az angolt, gyakorlatilag hasonlo a kiejetese a ket szonak, igy kerult az etlapra a buszke rizs a sult rizs helyett). Vegul nem ezt eszunk, hanem ket adagos kottut, nagyon finom, csak elegge csiposre sikeredett. Vacsi utan, a nap befejezesekent pedig a kertbe kiulve meg kockulunk kicsit sorozes kozben.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézia Petényi 2018.03.23. 15:16:19

Nagyon jó beszámoló ez is mint a többi jók és érdekesek a képek,nem is látszik,hogy
"esetleg" fáradtak lennétek!Persze Lion sörrel könnyű!Én itthon csak a Lion csokit ismerem!További gondtalan napokat!Vigyázzatok magatokra!

Kittcsi83 2018.03.23. 18:01:08

Koszonjuk a kedves szavakat! Nagyon jol esik mindkettonknek! :)
A Lion csoki is finom, de azert ebben a hosegben a soros valtozat sokkal jobban esik. :)