K&Zs nagy kalandjai

A tokeletes karacsonyi feltoltodes hozzavaloi: napsutes, palmafak, minimum 30 fok, meleg tenger es vegtelen relax (es egy kis thai masszazs)

2018. december 30. - Kittcsi83

Sokaig tanakodtunk, hogy azt a par napot, amit a tengerparti pihenesre terveztunk, melyik thai szigeten toltsuk el. Nyilvan figyelembe kellett vennunk a valasztasnak tobb szempontot is.

A repjegyet eleg keson vettuk meg, emiatt a kiemelt szezonban (Karacsony es szilveszter) valoszinuleg a szuper, de kedvezobb aru hotelek mar regen elkeltek, a valasztasnal mindenkeppen kompromisszumot kell majd kotnunk. A masik fontos szempont az idojaras volt. Ilyenkor a Thai obolben levo szigeketeken (Samui es Phangan) teljesen mas az idojaras, mint az Andaman-tengernel (pl. Phuket, Krabi, Ao Nang, stb). A Thai obolnel egy kivetel van, Koh Chang (es a kornyezo pici szigetek), ez(ek) eleg kozel van(nak) a szarazfoldohoz, ezert ott kevesbe esos ilyenkor az idojaras, mint az emlitett Samuin peldaul. Sokaig amugy Chang volt a befuto, de mellette meg feljott Phangan is, mint esetleges valasztas. De aztan az utobbit az idojaras miatt elengedtuk (nem akartuk kockaztatni, hogy abban az 5 napban, mig tengerparton vagyunk, essen barmikor is az eso), az elobbit meg azert, mert mar nem talaltunk olyan szallast, ami elerheto arban lett volna es a szamunkra fontos preferenciaknak (tengerparti, napagyas, svedasztalos reggelis, bungallos, nem sziklas tengerparti es nyugati fekvesu) megfelelne. Plusz hallottuk baratoktol, hogy elofordulnak meduzak is ott a tengerben. A medusitasokkal pedig nem tul kellemesen kozosen furdozni, meg ha nem is csipnek meg, akkor sem szivesen uszkalok veluk, medenceben furdeni pedig Magyarorszagon is lehet. Azert fontos volt az is, hogy a szukosen rendelkezesre allo idonkbol, milyen konnyen jutunk el az adott szigetre. Chang eseteben Bangkokbol le lehet repulni Tratba (ez a dragabb megoldas) vagy lemenni busszal/minibusszal, majd onnan at komppal a szigetre. A tervunk az volt, hogy egy esti busszal lemegyunk Tratba, majd ott egy ejszakat alszunk, aztan masnap az elso komppal majd atmegyunk. Visszafele ugyanez a megoldas van, csak akkor nagyon koran elmegy az utolso hajo vissza a szarazfoldre, akkor igazabol csak fel napunk lett volna a tengerparton. Idokozben elkezdtuk nezegetni Krabi kornyeket is, elso korben Ao Nang volt szimpatikus (Phuket nem jon szoba nalunk sosem, tul turistasnak tartjuk, szeretjuk a csendesebb helyeket). Olyan szallas, amit szerettunk volna, ott sem talaltunk elerheto aron, igy vegul mar a kornyezo osszes thai sziget a kepben volt, de kezdtuk leszukiteni a kort es maradt vegul egyetlen eselyeskent Koh Lanta. Ugy lattuk, hogy a tengerpartja eleg jo, nem sziklas, nem tunik el apalykor a víz teljesen (Chang eseteben sokszor lattunk olyan kepeket a Tripadvisoron, hogy csak a sziklak voltak a parton, a víz eltunt teljesen). Ez a Lanta pedig jonak tunt, Krabibol konnyen megkozelitheto, amiatt, hogy keso este is indul ide repulo (kedvezo aron), ezert Bangkokba is eleg csak keso este visszavinni a kocsit, igy az a napunk sem lenne buko (vagyis de ☺️ ) teljesen. Szoval ment a szallaskeresgetes, de hat egy-egy szallas sosem volt elegge szimpatikus, hogy azt mondjam Zsnek, ezt szeretnem. Ha tipp jatek lett volna abbol, hogy melyik thai szigeten van az xy nevu szallas, tuti nyertem volna benne, mert mar annyit buvoltem, a Booking-ot, az Agodat, a Hotelscombined-ot es a Trivagot, meg a Sawasdee-t, hogy jojozott a szemem a szigetektol es a rajtuk levo szallasoktol. Aztan egy szep csutortoki nap delelottjen beesett a postafiokomba egy foglalas visszaigazolasa Koh Lantan. Zs megunta a hatarozatlansagomat es lefoglalt vegul egy szallast. Ilyenkor szoktam fellelegezni, hogy na rendben van, ezzel is megvagyunk. Mostanaban a tengerparti szallasok kivalasztasa nalam szornyen korulmenyesse valt. Ez A Good Days Lanta Beach Resort viszont jo valasztasnak tunt, van medenceje, kis bungis hazikoi, reggelit is adnak es kozvetlen parti. Na ezt szeretjuk igazan, no meg a nyugati fekvest, amikor is minden este meg lehet nezni egy jo hideg sorrel a kezunkben a lemeno napot, ahogy lebukik a tenger moge es az eget es a felhoket mindenfele kaprazatos szinekkel megfesti.

Szoval most itt vagyunk Lantan. December 26-an erkeztunk es ma, azaz 30-an indulunk vissza este Krabiba, ahonnan masnap kora reggel repulunk majd vissza Bangkokba.

A szigetre eleg konnyen atjutottunk, Krabibol jottunk transzferrel, a szarazfoldrol egy rovid komp uttal lehet atjutni a szigetre. A kompkikotoig vezeto utat szinte vegig aludtam, arra ebredtem, hogy a kompon vagyunk mar. Terveim kozott szerepelt, hogy majd kiszallok, ha a kompon vagyunk, megnyujtoztatni a labaimat. A szokasosnal is kenyelmetlenebb volt ez a buszozas. Tizenoten voltunk a buszban, plusz a sofor. Ennyi embernek a csomagjai, a kis es nagyborondok, az oriasi es kicsi hatizsakok minden szabad helyre be voltak preselve, szoval csak akkor lehetett kiszallni, ha kitettunk volna egy-ket csomagot is. Nyilvan erre nem volt lehetoseg, ugyhogy mikor ezt felmertem, atfutott az agyamon, hogy adja a Joisten, hogy ez a lelekveszto komp nem most dont ugy, hogy jobb lesz neki a tenger feneken, mert ha igen, hat akkor nem tudom, hogy fogunk a kisbuszbol kimenekulni. Pedig mi meg egesz jo pozicioban voltunk, kozel ultunk az ajtohoz, de hat akkor is. Szerencsere ilyesmi nem tortent, rendben megerkeztunk a hotelhez. Mivel nem volt idonk reggelizni, ezert miutan becsekkoltunk, gyorsan valami kaja utan neztunk. Ez a regio mar inkabb muszlimokat altal lakott teruletnek szamit, igy sok fejkendos asszonysag es csaladja mukodtet ettermet a szigeten. Ami egyet jelent azzal, hogy ok jol foznek, ami bizodalomra adott okot, mert az elmult idoben igazan jol fuszerezett thai kajat nem ettunk, ami meg kell, hogy mondjam eleg fura. Kierve a foutra egybol talaltunk egy szimpatikus helyet, ott megebedeltunk gyorsan, aztan mar at is vehettuk a bunginkat, gyorsan lepakoltunk es mentunk is a partra.

A part csodaszep. Gyonoru hosszu, mondhatni feheres-aranybarnas homokkal. A tenger csodaszep kek es eszmeletlenul meleg, az ember setal befele es csak setal bekesen, semennyire nem zavaro a víz huvossege, mert nem az, kellemesen meleg epp oly annyira, hogy nagyon jo benne ringatozni es uszkalni. Nincs is kedvunk onnan kijonni egyhamar sohasem. Lassan melyulo homokos part ez, nagyon kellemes. Egy-ket szikla ugyan van benne, de ez nem zavaro egyaltalan, apalykor fel lehet merni a terepet, aztan dagalykor az ember tudja, merre menjen, ha nem akar a sziklakkal talalkozni a viz alatt.

Van ket medence is, egy felnott meg egy gyerek, mert mint kiderult az itt tartozkodasunk alatt, ez csaladbarat szalloda. Amivel nincs is baj, csak annyi, hogy sok a gyerek. Veluk sincs bajunk, de ugye ok azert szeretnek jatsznai, ugralni, visitozni, stb, es amikor az ember fia/lanya pihenni jon, akkor nem igazan jo erzes ket meterrol hallgatni a svedul megtartott strategiai megbeszelest arrol, hogyan horgasszak ki egyesevel a gyerekmedencebe fulladt legyeket a vizbol. Nem baj ez, masnapra okosabbak voltunk, nem a gyerekmedencehez kozel telepedtunk le, igy mar minden nyugisabb volt.

Tobbsegeben amugy ugy latjuk, hogy csendes ez a karacsonyi szezon itt is. Nincs tele a hotel, a parton is kenyelmesen el lehet ferni, mindig van napagy. Tobbsegeben amugy eszak-europai csaladok vannak itt, ket-harom gyerekkel (ooo ez a csalad modell lenne OV alma, csak sajnos az otthoni korulmenyek nem igazan hasonlithatok egy skandinav orszagehoz - gondolom az ott elok kicsit konnyebb helyzetben vannak, ha nagy csaladot terveznek vallalni - foleg annak fenyeben, hogy meg tudjak tenni azt, hogy oten elutazzanak ket hetre DK-Azsiaba, ezt azert a magyar csaladok tobbsege sajnos nem engedheti meg maganak).

A kert veget palmafak sora szegelyezi, mogotte van a part es a tenger, nagyon pihenteto bamulni a tavolba es nezni a tavolban neha felsejlo Koh PhiPhi szigetet.  Amugy a kert is szepen apolt, tele van viraggal es frangipani faval, jo korbe nezni es magunk korul latni es a sok szep gyonyoru zold szint.

A kozelben felfedeztunk ket jo kajaldat is es be kellett latnunk, hogy az olcsosag a minoseg rovasara is megy sajnos az etelvalasztas eseteben. Bangkokban 50-60 Baht korul tudtunk enni, itt ennyiert csak olyan helyen lehetett enni, ahol nem igazan foztek jol. Aztan ratalaltunk a Tiger Wing Restaurantra, ahol nagyon finomat ettunk (80 Baht-ert, ami azert valjuk meg, szinten nem draga). A masik meg egy Euforia nevu hely volt, ott is nagyon finomat ettunk. Vegul a Tigrisbe visszamentunk megegyszer, ott volt tegnap az utso vacsorank, isssteni pad thai-t ettem. Vegre olyan volt, amilyennek lennie kell, ugyhogy el is hataroztam, hogy míg itt vagyunk, biztosan nem eszem megegyszer, mert nem biztos, hogy felul lehet ezt mulni, annyira jo volt.

A napjaink, ami mondhatjuk majdnem ot teljes nap volt, csak pihenessel teltek. 26-an meg bekapcsolodtunk az otthoni csaladi karacsonyba, Viberen eloben ment az ajandekosztas, nagyon mokas volt ezt igy nezni, de egyben nagyon jo erzes is igy veluk lenni. �

Altalaban reggeli utan osszeszedtuk mindig magunkat, lejottunk a partra es naplemente utan mentunk csak vissza. Aztan gyorsan furoftunk, majd elmentunk vacsizni. Este pedig olvasgattunk vagy/es soroztunk. Igy teltek a napjaink.

Volt munkanapunk is, ket unnep kozott mi is dolgoztunk. Eleg jo volt a Mindshare Koh Lanta-i ideiglenesen kihelyezett "irodajabol" dolgozni. Helyi ido szerint delutan 3-kor bekapcsoltuk a laptopot es dolgoztunk estig. Teljesen mas volt igy dolgozni es nagyon halas vagyok, hogy volt lehetosegunk ezt a ket munkanapot tavoli home office-bol megoldani.

Van itt amugy egy masszazs „kozpont” is a tengarparton, ott is voltam ket alkalommal egy oras olajos masszazson. Hat mindketszer csodat tett velem a masszor. Jol atmassziroztak az egesz testem, mikozben hallgattam a madarakat, a tenger hullamzasat szolidan lehetett hallani a hatterben, annyira pihenteto volt az egesz, barcsak erre minden nap lenne lehetosegem. Azt halkan hozzateszem, hogy az egy oras masszazs ara 300 Baht volt, ami kb 2600 Ft. Na, ennyiert, otthon nincs ilyen masszazs, ugyhogy ezert dontottem igy, hogy kihasznalom ezt a lehetoseget es elmegyek ketszer is. Jot is tett, ugy ereztem eletet massziroznak a labaimba, felpezsditik a verkeringesemet es minden letezo csomot, amit az utobbi idoszak stresszes mivolta okozott szepen kimasziroztak a hatambol.

Osszessegben azt kell, hogy mondjam (mondjuk), hogy ez a szallas es ez a sziget pont azt hozta, amit mi elvartunk. Biztositotta mindazt, amire szuksegunk volt most igy ev vegen es segitette a lemerult elemeink feltolteset. Nagyon jo meg itt lenni (csak delutan f5-re jon ertunk a transzfer), folyamatosan nezem a tengert es raktarozom el jo melyre a latvanyt, hogy majd az otthoni 0 fokban is elo tudjam hivni es emlekeztessen arra, milyen jo dolgom volt itt ebben a szuk rovid hetben Koh Lantan. Mert azert ez semmihez sem hasonlithato erzes, hogy itt lehetunk december vegen, a melegben, a veget nem ero napsutesben es furodhetunk a tengerben es napozhatunk, mig a nap le nem megy a tavolban.

Ma bucsuzunk ettol a csoda helytol, de meg elottunk van ket teljes nap, amit szinten nagyon varunk, mert egy napot meg Bangkokban fogunk kruzolni es a szilveszter estet is ott fogjuk tolteni! Masnap pedig meg lesz egy teljes napunk pihenni, a mar jol bevalt Khao San Road-i D&D Inn tetomedencejenel tervezunk napozni egesz nap bucsuzoul es bamulni a bangkoki skyline-t, mig be nem esteledik.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.