K&Zs nagy kalandjai

Erkezes Burmaba

2016. február 25. - Kittcsi83

A bangkoki masnap elegge kemeny volt... Reggel 7-kor felkelni egy igazan rovid, de tartalmas, sor&vodka&redbull&palinka fogyasztastol hemzsego este utan eleg nehez volt. Szerencsere a helikopterek nem jottek, de a macskajaj eluzeset segito szerek beszerzese, ugymint pogacsa/sultkrumpli Thaifoldon eleg nehezkesnek bizonyult volna, ha nekialltunk volna, igy viszont maradt a jo oreg kola, ami mindent visz es mindent elpusztit. Meg a masnapot is.
Reggelire igy nem sok figyelmet forditottunk, fogtunk egy taxit es irany a repter.
A taxiban racsodalkoztunk az ut mellett epulo ujabb skytrainre, ami elvileg 3 ev alatt el is keszul, igy a fapados terminalra is ki lehet majd jo gyorsan jutni. Zs kerdezte A-t ut kozben, hogy mi az, ami log a kormany alatt. A taxis probalt belekapcsolodni a beszegetesbe, megkerdezte, eppen ekkor, hogy Where are you from, de olyan kiejtessel, hogy A ugy hallja, hogy mikrofon. Vissza is kerdez, hogy mikrofon? Mintha a taxis vagta volna, mirol beszelunk es megerositette volna A-t a valaszadasban. A taxis meg nemertette, mert mikrofon nevu orszagrol meg nem hallott. Kemeny ez a masnap, ugye. Mindenki nagy nevetesben tor ki, aztan termeszetesen valaszolunk, hogy Magyarorszagrol jottunk. A beszelgetes ennyiben viszont ki is fulladt.
A repterre egesz gyorsan kiertunk, gyors csomagfeladas utan vegre sikerult megtalalni a Food Courtot, koszonhetoen a Check In-es kislany kedvessegenek. El is megyunk, bekapunk valamit, ki levest, ki tesztat vagy mango sticky rice-t eszik.
Aztan elindultunk kilepni az orszagbol, de hat A es E elakadtak a hataron, mivel nincs meg a kilepo papirjuk, ami sajnos kell ahhoz, hogy el lehessen hagyni az orszagot. Gyorsan vissza kellett rohanniuk az Air Asia pultjahoz, kerni ujat, kitolteni es akkor mehetett ujra az egesz procedura.
Mi addig bennt vartunk rajuk a kezipoggyasz ellenorzesnel. Leultunk a foldre, nyomkodtuk a teloinkat es neha fel-fel pislantottunk, merre lehetnek. Amikor mar gyanus volt, hogy sehol sincsenek, pont A racsorgott Zs-re es kiderult, hogy mar reg benn vannak a kapunal es varnak rank. Na ekkor gyors rohanasba kezdtunk, hogy odaerjunk. Szerencsere idoben voltunk, meg ha a fiuk ket betus kiteroje picit nehezitette is a dolgot. Mar last call volt, kb csak rank vartak, meg meg masik 3 utasra, igy egy szuper kisbusszal vittek ki a repcsihez.
A repulout esemenytelen volt, aludtunk szinte vegig, rehabilitalodtunk az elozo este utan.
Miutan leszalltunk, gyorsan beleptunk az orszagba es probaltuk megtalalni az ingyenes Air Asia shuttle buszt, de hat nem volt sehol. Kicsit ideges voltam, mivel direkt megkerdeztem Miss Red-et, az AA ugyfelszolgalatat, hogy akkor valoban van ez a busz es a valasz igen volt. Benn a repteren egy no valtig allitotta, hogy igen, volt, de mar 3 hete nincs, en meg nem hittem neki (Javan csomoszor igy akartak atverni, hogy ami volt, arra azt mondtak, hogy nincs), ezert kerestuk tovabb. Vegul nem volt mas lehetoseg, fogtunk egy taxit es azzal mentunk el a hotelig.
Elso benyomasra nagyon lepusztult az orszag, talan meg rosszabb allapotban van, mint Kambodzsa.
A hotel szuper helyen van, nagyjabol a varos kozpontjaban. Szobanak egy csaladinak nevezett szobat kaptunk, ami hat nem feltetlenul felelt meg annak, ahogy beharangoztak ezt nekunk. A szobaban 3 agy es egy potagy volt ket egybenyithato szoba helyett. Ezt azert kaptuk, mert a lefoglalt szobaink kozul az egyikben budos volt allitolag a wc es azt meg kellett javitani. Igy jott a kozos szoba otlete a hotel reszerol. Valasztasunk nem volt, egy ejszakara jo volt ez, A pedig intezett kiseb jovairast nekunk az okozott kellemetlenseg miatt.
Lepakolas utan elindultunk penzvaltot keresni, ami elegge nehezen ment, mivel vasarnap volt es bar nem Magyaroszagon vagyunk, ahol szentul vasarnap mindennek zarva kell lennie (kivetel a templom), de itt sincs nyitva kb semmi. Nagy nehezen a vasutallomas korul sikerult talalnunk egy hivatalos penzvaltot, ahol tudtunk valtani penzt. A mellette levo boltban vettunk sort, aztan visszamentunk az allomashoz, hogy szerezzunk jarmuvet, amivel elvisznek minket az aznapi rogramok helyszinere. A fiuk alkudnak, a burmai taxisok nem akarnak kotelnek allni, nem igazan akarnak minket azert az arert elvinni, amit mondanak. Vegul egy csoka rabolintott az uzletre, na de neki egy kinyitott teherauto szeru jarmuve volt (ez amugy itt a sztenderd helyi BKVszeru kozlekedesi eszkoz), abba bepattantunk es mehettunk vegre, nem kellett talpalni tovabb.
Elsonek egy szep tikfabol keszult templomot neztunk meg, a masodikban egy diszkofennyel korulvett buddha szobor volt. Amugy ezek a burmaiak imadjak a karacsonyi egosorokat, templomon belul es kivul is, hazakon, hoteleken,minden villog, mindenfele szinben. Atsetaltunk meg egy harmadik templomhoz is, szerencsenkre meg nyitva volt, bar mar erosen esteledett. Itt egy cuki kislany elkapott engem es az arcomra rajzolt thanakat, ami szinte minden helyi no es ferfi kotelezo sminkjehez tartozik. Amugy allitolag ez a cucc megovja a bort es naptejkent funkcional.
Miutan megneztuk a templomot, probaltunk fuvart szervezni haza. Ez nem igazan ment konnyen ismet. Elso sorban eleg szar alkupozicioban voltunk, mivel rajtunk kivul mas turista nem volt ott mar, masodsorban pedig azert, mert akikkel targyalni probaltunk, nem igazan tudtak angolul. Egyí par fobol allo konzilium jott ossze es ugy egyeztettunk egymassal. Nagy nehezen vegul sikerult megallapodni, persze dragabban, mint amennyiert odavittek minket.
Ut kozben bamultuk a szokasos azsiai utcai forgalmat es megcsodalhattuk, hogyan lehet egy csecsemot motorozas kozben (ugyan csak utaskent) szoptatni. Este meg elugrottunk vacsizi es sorozni, majd a napot a hotel rooftop barjaban egy koktellal zartuk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.