K&Zs nagy kalandjai

Taxco

2019. február 06. - Kittcsi83

Ezt a nagyon kis cuki varoskat hegylancok olelik korbe, amelyek szedito panoramat, keskeny, meredeken kanyargo utcacskakat biztositanak Taxconak. Ezt az egykori gyarmati varost regen ezust varosnak is hivtak. Itt alapitottak meg a kontinens elso ezusbanyajat, amely a varost felviragoztatta es bar mar az ezust termeles leallt, a mai napig nagyon sok ezust ekszer arus arulja a szebbnel szebb ekszereket a sikatoros utcak melyen rejlo boltok egyikeben.Reggel a szokasos idoben indultunk reggelizni es veeegre, sikerult atallnom, ugy erzem (aludtam f 8-ig)! Ahogy kileptunk az utcara, egybol egy kis VW bogarba utkoztunk ujra (elozo este is rengeteget lattunk). De most aztan meg olyan volt az egesz varos, mintha elleptek volna a bogarak, es tenyleg! Minden taxi szinte feher szinu bogar volt, de sok helyi lakosnak is ilyen autoja volt. Nem gyoztuk csodalni, hogy ezek a kis jarmuvek milyen ugyesen vettek a szuk utcakat, a tuhegyes kanyarokat es az elkepeszto emelkedoket. Mindenhova felmentek!

Reggelizni a piacra mentunk, de nem volt olyan sikeres, mint a tegnapi. E-vel mi egy ertekelhetetlen quasadillat ettunk, amit akar mondhatnek ennek a finom mexikoi etel megcsufolasanak is. Szornyen rossz volt, de tenyleg. Iztelen valami, kis csirkevel es sajttal. Á sem jart jobban, egy tojasbol keszult, kolbaszos rantottat evett. Zs volt a reggeli nyertese, neki en valasztottam. Es hat gondoltam, hogy mivel mindent megeszik, akkor egyen csilis-csokis szoszos csirket, probalja ki ezt a mexikoi etelt. Visszasetaltunk a szallasra, ut kozben meg vettunk egy repa-narancs levet is.

Miutan becuccoltunk a kocsiba, elindultunk gyalog a foterre, azaz a Zocalora. Megneztuk a Santa Prisca templomot, epp mise volt benn. Aztan a kanyargos, szuk utcakon at elindultunk a Teleferico, azaz a taxco-i „libego” fele. Ez egy lanovka szeruseg, ami a hegyoldalban levo Hotel Montetaxcohoz visz fel. A hotel panorama teraszahoz barki bemehet es gyonyorkodhet a csodas kilatasban, ami a varosra nyilik.

Innen el bogartaxiztunk a Centroba, aztan meg kicsit elvesztunk az utcakon, ittunk egy jegeskavet es egy pohar sort egy tetoteraszon, majd elmentunk a kocsiert es felmentunk a Jezus szoborhoz. Tobbszor azt hittem, hogy visszagurulunk, vagy visszacsuszunk vagy fel sem tudunk menni az utcakon, de szerencsere es Zs vezetesi tudomanyanak koszonhetoen (es a Jettanak!) feljutottunk a szoborhoz. Innen is szuper panorama tarult a szemunk ele.

A helyi szupermarketben meg bevasaroltunk, aztan elindultunk Mexikovarosba. Eleg jol tudtunk jonni, ut kozben oriasi hegyeket masztunk meg. Taxco kb 1800 meter magasan van, innen mentunk fel az autopalyan 3100 meterre, majd vissza 2200-ra. Mi most E-vel mar a hostelunkben vagyunk, varjuk Zs-t es Á-t, ok visszavittek a repterre az autot. Bizom benne, lassan megerkeznek, mert mar aludnunk kene nemsokara. Holnap es az utan hosszu napunk lesz, fel kell fedeznunk Mexikovarost. �

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.