K&Zs nagy kalandjai

Anuradhapura

2018. március 18. - Kittcsi83

Elso napunk csak pihenessel telt, jo is volt ez igy, mert nagyon faradtak voltunk. Este setaltunk a kornyeken, Big Mama-nal vacsoraztunk. Akkora volt ott egy adag csirkesrizs, hogy nem is birtuk megenni (Zs kivetelevel, nyilvan). Elcsomagoltattuk es hazahoztuk, hogy majd megesszuk masnap vacsorara. Szerencsenkre pont volt egy remek bar Nagy Mama etterme mellett, ahol lehetett kapni jo hideg Lion sort, vettunk is kettot. A-ek vettek Arakot (olyan, mint a palinka, csak ez kokuszbol van), ez is nagyon finom volt.

Masnap reggel fel 8-kor keltunk, jottunk reggelizni. Fel akartak szolgalni a tegnap esti vacsora maradekunkat, de meglatva a reggeli mennyiseget, kertuk, hogy inkabb maradjon az csak meg estere. Volt toast, vaj, lekvar, rantotta, gyumolcsok, kave, tea, meg is ettunk mindent.

Gyorsan osszekaptuk magunkat, aztan indultunk felfedezni biciklivel Anuradhapura regi kiralyi varosat.

Megneztunk a vilag bizonyitottan legregebbi fajat, ami annak a fanak a hajtasabol nott ki, amely alatt Buddha megvilagosodott. Ez a fa tobb, mint 2200 eves! Nagyon szent hely, jarnak is a hivok ide imadkozni boszen. Amugy epp jokor jottunk, valami nagy unnepseg volt, minden ember feherben, buszokkal hordtak az embereket ide a kornyekrol, majd delutan meg lattunk egy hatalmas korment szeruseget is.

A romok teruleten tok jo gyors es hatekony kozlekedesi eszkoz volt a bringa amugy. Lattunk sok olyan turistat, akik a legkondis autobol neztek vegig ezeket a helyeket, nem is ertem, ez miert lehet jo.

Naszoval, kruzoltunk a romok kozott, bekampozott minket egy arus aki mindenaron „sajat kezzel” kifaragott elefantot akart eladni, persze mozgo aras rendszerben. Mikor mar tobbedszer is mondtuk nekik, hogy nem kell nekunk es ezek utan utnak indultunk, nyilvan utanunk jottek, gyozkodni tovabb. De ekkor se alltunk kotelnek.

Mentunk tovabb, sikerult ot lerazni.

A kovetkezo dagobahoz erve, ahol mar a bejaratnal le kell venni a cipoket, szolt a ruhazatot ellenorzo neni, hogy nincs-e zoknink, mert tuzforro a talaj (mezitlab kell minden szent helyre bemenni). Burmaban mar edzodtunk ehhez, igy nem gondoltuk, hogy erhet meglepetes, de hat ert, kb mire kijutottunk a helyrol, odaegett a talpunk. rohantunk arnyekrol arnyekra, de nem csak mi voltunk ilyen nyamnyilak, a helyiek is ugyanezt csinaltak, gyakorlatilag tenyleg olyan forro volt a ko, hogy leegette a talpunkrol a bort.

Aztan eltekertunk egy masikhoz, ott elkapott minket egy negyed oras eso, alltunk a mecsesgyujto fedett helyen, tobb helyi nenivel/novel/bacsival es kb olyan volt, mintha szaunaban lennenk, kivulrol jott be a para, belul ugye meleg volt a mecsesek miatt, izzadtunk mint a lo. Hogy szepen fogalmazzak. :)

Utana meg megneztunk par dagobat es elindultunk hazafele, kis kiterovel, mert Zs meg meg akart nezni egy templomot. Ut kozben az arussal meg osszefutottunk, akkor sem jott letre az uzlet. Az a templom, ami epp utban volt valamennyire, kiderult, hogy megsincs annyira utban, mert gyalogos utvonalat tervezett oda, hogy a leggyorsabban odajussunk, igy lepcson hordoztuk a cangakat, meg gaton furikaztunk. De vegul sotetedes elott odaertunk. Ez egy kulonleges templom volt, egy sziklatomb volt, benne kis barlang, fel lehetett meni a tetejere is korbenezni.

Ezek utan mar tenyleg hazamentunk, a sarkon meg ittunk egy jo hideg sort, Zsnek vettunk vacsit, aztan hazamentunk. Megkertuk, hogy a tegnapi maradekot melegitsek meg, kiultunk a teraszra, megvacsiztunk es aztan lementunk meg egyet furdeni a medencebe. Igazan jol esett az esti furdes, bamultuk a medencebol a csillagokat es a kornyezo palmafakat.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.