K&Zs nagy kalandjai

Poyvituvarukiren Sri Lanka!

2018. április 09. - Kittcsi83

Az idojaras nem volt hozzank tul kegyes az utolso napunkon Tangalleban. Reggel koran keltunk, en kimentem az ocean partra napfelkeltet nezni meg, de ez nem az erdeklodesem hianyaban maradt el, hanem a sok felho miatt. Ekkor meg nem sejtettem, hogy a sok felho majd az egesz napunkra ranyomja a belyeget.

Reggeli utan mar csak par dolgot kellett a borondbe elpakolnunk, mert elozo este mar osszepakoltunk, mielott a parton egy bucsuestet tartottunk. Á vett meg Galleban par tuzijatekot, azokat kilottuk, soroztunk/arakoztunk es bamultuk a csillagos eget. Szoval visszeterve a reggelre, igyekeztunk mielobb meg napozni menni, de ezt az aldasos tevekenyseget kb osszesen max 2 oran at tudtuk uzni, ugyanis egyszercsak feltamadt a szel es elkezdtek gyulekezni a sotet fellegek. Mi bementunk a medence partjara, meg biztunk abban, hogy rovid idon belul valtozik majd a helyzet, de hat ez nem igy tortent. Olyan eros szel fujt, hogy a palmakrol a szaraz leveleket letepte, egy ilyen (ami vagy masfel meter hosszu) majdnem Zsre esett. A parton pedig homokvihar lett, ugyhogy ezert E&Á is feljottek a medencehez. De ekkor mar jobbnak lattuk becuccolni a kvazi lobbykent is funkcionalo reggelizo helyunkre, majd bementunk a medencebe, a viz sokkal melegebb volt, mint a levego homerseklete. Ott aztattuk magunkat es dumaltunk, vartuk, hogy hatha ujra elotunik a nap, de erre hiaba vartunk.

Fel 4-re beszeltuk meg a fuvart azzal a tuktukossal, aki egy biciklizes alkalmaval szolitott le minket es ajanlotta fel szamunkra a transzfer szolgaltatasait. Tok jo arakon dolgozott, ugyhogy penteken egyeztetett telefonon vele Á mindent es negyed 4-kor mar szoltak is, hogy megjott ertunk, mehetunk. Bepakoltunk a tuktukba, egyszeruen mar vilagbajnoki szinten uzzuk a minel kisebb helyre becuccolast es utazast negyen, csodankra jarnak mindig, hat ugye egyreszt a rutinunk mar megvan benne, masreszt logisztikaban is jok vagyunk, nem ugy, mint neha a helyiek.

Siman kiertunk a buszmegalloba, kb 25 perc alatt. A buszjegyunkon az volt feltuntetve, hogy bar elvileg 16.30-kor fog erkezni a busz, legyunk mar kinn 20 perccel elotte, ha megis hamarabb erkezne meg Tangalleba a forgalom miatt. Ahogy ramoltunk ki a tuktukbol, hirtelen eleg nagy para jott rank, E kis lila hatizsakjat nem talaltuk sehol. Azt tudtuk, hogy ott a hotelben nem hagytuk, betette a tuktukba, na de akkor hol a taska, amelyben ket telefon is van meg egyeb szemelyes dolgok voltak?! Az volt a gond, hogy a sofor nem zarta be jol a csomagtartot es lehet egy kanyarnal vagy egy elozesnel kihullhatott a tuktukbol. Ott alltunk megkovulten, hogy most mi lesz.  Volt kb 10 percunk meg a kijelolt megallohelyig elerni es ebbe a rovid idobe nem igazan fert volna bele az, hogy elindulunk vissza az ut menten, elkezdeni megkeresni es meg vissza is erni. De nyilvan megtettuk volna, ha arrol lett volna szo, de szerencsenkre ezen nem kellett mar tovabb gondolkoznunk, mert ekkor a semmibol feltunt egy motoros, mellettunk megallt es ott volt a hatizsak a no kezeben. Valoszinuleg ok lattak (ketten ultek a motoron), amikor az kiesett, felvettek es elhoztak utanunk. Nem gyoztunk halalkodni nekik es egyszeruen el sem hittuk, hogy ilyen megtortenik meg a mai vilagban barhol.  Á akart halaja jeleul penzt adni nekik, de nem fogadtak el. Megkoszontuk megegyszer a kedvesseguket, elkoszontunk toluk es gyorsan elindultunk a buszmegallohoz, ahol alig varakoztunk par percet, mar jott is a busz, joval korabban, mint fel 4.

Bepakoltuk a borondoket a csomagtartoba, aztan beultunk a hatso ulesre kenyelmesen. Szerencsere ez a busz foleg az autopalyan ment, ezert volt ra realis esely, hogy kicsivel tobb, mint 3 ora alatt Colomboba erunk. Igean am, ez igy volt a menetrendben, de ahogy lejottunk a palyarol, orias dugokba keveredtunk es lepesben haladtunk. Figyeltuk folyamatosan a terkepen, merre jarunk, igy az lett a konszenzus, hogy a leszallunk a buszrol valahol a szalloda kozeleben, nem megyunk be a vegallomasra, mert az idoveszteseg lenne. Igy is kb haromnegyed 9 utan erkeztunk a hotelbe, a tervezett 8 ora helyett.

Ez a hotel, a Cinnamon Red Colombo egyszeruen maga a csoda! Gyonyoru, elegans, modern, trendi, a szobakbol hatalmas uvegablakon at lehetett bamulni a csodalatos panoramat. Nem lehetett betelni a 22. emeleti szobankbol a latvannyal. Raadadul a mienk nyugati fekvesu volt, igy izgatottan vartam a reggelt, hogy milyen lesz meglatni majd az ebredo varost es az oceant. A 26. emeleten infinity medence van, amit sajnos csak este 9-ig lehetett hasznalni, igy hiaba volt az a terv, hogy furdunk egyet meg, a busz kesese miatt erre mar nem volt lehetosegunk.

Igy vegul a barba mentunk fel es ittunk egy-egy arakos koktelt a 9. evfordulonk alkalmabol. :) Onnan gyonyorkodtunk a latvanyban, majd elindultunk Á-ek utan vacsorazni. Sajnos egy kis hiba csuszott az egyeztetesbe, igy mire megtalaltuk oket, korbekerultuk a fel Cinnamon varosreszt, de oriasi szerencsekre olyan helyre ultek be, ami este fel 12-ig nyitva volt, igy mikor mi megerkeztunk 11-kor meg tudtunk rendelni vacsit. Tok finom volt, Zs valami indiait evett en meg talan naan-ba tekert fokhagymas csirkehust ettem. Á-ek elmentek bulizni, mi meg vegul hazasetaltunk es lefekudtunk aludni.

Ejszakara nem huztuk be a fuggonyt a kilatas miatt. Zs mondta reggel, hogy amikor ejjel felebredt, o is kipillantott az ejszakai fenyben tundoklo Colombora, ahogy en is. A reggel meg csodas volt, a nap aranysargara festette a hazakat, az ocean meg csak ugy csillogott a tavolban. Hat, megmondom oszinten, nagyon szivesen ebrednek ilyesmi latvanyra minden reggel. Koran keltunk, mert 7-kor indulni akartunk a varosba, megneztunk templomot, aztan tuktukkal a gyumolcs piac fele vettuk az iranyt. Ott megreggeliztunk egy kajaldaban, elkepesztoen finom (kis)hal es rak curryt ettunk tojasos naan-nal. Ez volt az egyik legfinomabb reggelink. Vettunk meg a piacon mangot meg piros banant is, aztan boklasztunk meg a kornyeken. Voltunk NI-ben meg normal boltban is, a seggere akartunk verni a maradek rupianknak. A boltban vettunk egy lekvart is, a fiuk Tangalleban a reggelihez mindig kaptak ilyet es allitolag a vegyes gyumolcsos (ebben ananasz, mango, naracs van) nagyon isteni volt. Na szoval, ugye bevasaroltunk es elindultunk vissza a hotelbe, mert 12-ig ki kellett csekkolni. Ahogy setaltunk, egyszer csak egy masik bolt ele ertunk es ahogy nyugtaztuk, hogy amugy eredetileg ide akartunk jonni, egy koppanast allottunk az uton. Leneztunk, a foldon a lekvar volt. Basszus. Zs nezte, hogy nem repedt-e meg az uveg, de kozben ott termett egy rendor kinezetu ember, aki elkezdte vizsgalgatni az uvegunket, majd miutan mutattam, hogy nem en voltam bena, hanem szerintem azert esett ki, mert alulrol szetszakadt a szatyor, amiben volt, sarkon fordult es elindult a boltba. Mutatta, hogy kovessuk. Ekkor jottem ra, hogy o igazabol a boltban dolgozo biztonsagi orok egyike. Mire felfogtam, mi tortenik, vagyis mi a terve, addigra mar a boltvezetonek mondta, mi tortent, az fogta magat, bement a boltba (Ugye nem itt vettuk!) es kicserelte egy tutira epp uvegre a lekvart. Ott alltunk es nem hittuk el, hogy ilyen letezik es vannak ilyen kedves es jofej emberek. Maradt meg par rupiank, ugyhogy halank jeleul az osszeset itt koltottuk meg el.

Visszaerve a hotelbe gyorsan elrendeztuk a borondjeinkben levo holmikat, aztan kicsekkoltunk, leadtuk a borondjeinket es felcuccoltunk a medencehez. Hat, nem mindennapi elmeny egy hotel 26. emeleterol nezni a varost pancsolas kozben. Usztunk, alusztunk, napoztunk, tokeletesen karpotolt minket ez a delutan az elozo napi rossz ido miatt. Az egesz delutanunk rendelkezesre allt, este 6-ra hivtunk egy Ubert (Sri Lankan meg van es kp-val is lehet fizetni!) es elindultunk a repterre.

Az alkalmazasban sajnos nem mukodott az a funkcio, hogy negyen vagyunk, plusz a csomagok, ezert aggodtunk, milyen es mekkora auto fog erkezni. Azert en biztam benne, hogy ha a soforok latjak, hogy a repter a vegcel, akkor nem egy mini autoval rendelkezo fogja lecsapni a fuvart, de nem igy lett. Kb egy Suzuki Wagon R meretu Mazda jott ertunk, Abdul, a sofor vakargatta a fejet, hogy hogyan fogunk mi ebbe beferni es elsore mi is szkeptikusak voltunk, hogy vajon ez sikerulni fog-e. De hat uj kocsit mar nem lett volna idonk hivni, ugyhogy megprobaltunk bepakolni. Á nagy borondje es az enyem epp befert allitva a kis csomagtartoba. Zs ult elol, az olebe tettuk a sajat borondjet, majd arra egy hatizsakot. Abdul elegge elore huzta az uleset, oda befert E borondje es a maradek hatizsakok meg az olunkben es a labunknal voltak. A hotel osszes biztonsagi ore es szemelyzete vegig nezte a mutatvanyt, lett volna egy nagyobb osszegem ra, hogy ok egyaltalan nem gondoltak, hogy megugorjuk ezt a dolgot. Bar ok nem ismernek minket es az eloeletunket. Ha egy tuktukba beferunk negyen, csomagokkal, akkor nehogymar egy autoba ne ferjunk bele. �

A repterre kiertunk egy ora alatt. Meg vettunk kajat, azt megettuk, mikozben haladtunk at vagy harom ellenorzo ponton. A repcsi idoben indult, teljesen tele volt. Azon a gepen aludni meg nem igazan tudtam, de a Belgradba tarton igen. Tok nyugis a gep, kb felszallasnal mar elaludtam, csak a kajara ebredtem fel, de ahogy azt megettem, kb el is aludtam ismet. Most mar Bulgaria felett vagyunk es kb haromnegyed ora mulva le is szallunk, az erkezesi idonk elorelathalog reggel 5:37 lesz. Kinn -60 fok van es 829 km/h-val szaguldunk a Nicola Tesla repter fele.  A repteren varni fog minket Zs Tesoja es kb 9 korul fogunk hazaerni Budapestre.

Ezzel veget is ert az elmult harom es fel hetes utazasunk, amit nagyon jo volt, minden pillanatat szerettuk. Biztosan fogunk irni meg egy osszefoglalast (remelem Zs billentyuzetet ragad es mesel majd arrol, milyen volt osszessegeben az utunk), ugyhogy maradjatok meg velunk az elkovetkezendo egy hetben, meg fogunk jelentkezni biztosan! Szeretnenk megkoszonni Mindnyajatoknak, hogy velunk tartottatok es ugy lattuk, sokan olvastatok most az elmenyeinket, bizom benne, hogy jo volt velunk tavutazni!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.